وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) که سه شنبه شب به همت معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی در سالن شیخ طوسی این دفتر برگزار شد، اظهار کرد: بازخوانی حماسه اربعین توسط مقام معظم رهبری اقدام ارشمندی است.

وی ادامه داد: بسیاری از فتنه‌ها و مشکلات انقلاب اسلامی در این تاریخ و در ایام فاطمیه رفع شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طی دو دهه گذشته پس از سقوط رژیم بعثی عراق شاهد خوانش دوباره مقام معظم رهبری از حماسه اربعین بوده‌ایم، عنوان کرد: در این مسیر افراد بزرگی ازجمله حاج قاسم سلیمانی نقش آفرینی کرده‌اند که خداوند نیز نام آن‌ها را در تاریخ ثبت کرده است.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه دشمن با تمام فتنه‌ها به دنبال مقابله با نورافشانی مکتب تشیع بوده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه حماسه و نور اربعین هرسال نسبت به سالیان گذشته پرشورتر و پرنورتر شده است و شاهد هستیم که هرساله بر تعداد زائرین افزوده می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه ۸۴ درصد مردم ایران امسال سیاه‌پوش امام حسین(ع) بوده‌اند، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد مردم در این ایام نذری داشته‌ و ۷۰ درصد مردم ایران درصورت رفع موانع مشتاق حضور در حماسه اربعین بوده‌اند.

وی ادامه داد: این ذات مردم جمهوری اسلامی است و دشمن هیچ‌گاه نمی‌تواند به این ذات گره خورده با امام حسین(ع) لطمه وارد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال گذشته ۳ میلیون ۴۰۰ هزار نفر و امسال ۴ میلیون و ۵۰ هزار نفر از مردم ایران در حماسه اربعین حسینی(ع) شرکت کردند. جاماندگان اربعین نیز حماسه‌های بزرگی را در روستاها و شهرهای مختلف خلق کردند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در قاب روایت رسانه‌ها به این موضوعات کم‌تر توجه می‌شود، یادآور شد: در فتنه‌های سال گذشته شاهد گسترش بازتاب‌ها بودیم ولی در حماسه اربعین حسینی(ع) دشمن جز تحریف و سکوت کاری نمی‌توانست انجام دهد.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت فعالیت هنری و رسانه‌ای، بیان کرد: در اربعین امسال شاهد رویش عظیمی از آثار هنری بودیم که ناشی از عشق و ارادت هنرمندان به ساحت قدسی اباعبدالله(ع) است.

وی با اشاره به اینکه دولت ابتکارات مهمی را در مدیریت فرهنگی به کار گرفته است، تصریح کرد: بسیاری از محدودیت‌ها و گره‌های کور در عرصه فرهنگ در دولت سیزدهم باز شده است.

وی اظهار داشت: دفتر تبلیغات نماد روشن‌فکری دینی در جامعه ما است و همیشه پیشتاز بوده است و اقدامات مطلوبی را در جامعه دنبال می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده است، ابراز کرد: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه فضای مجازی داریم ولی در عین حال این فضا می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن تمام توان خود را برای ایجاد ناامیدی در ملت ایران در فضای مجازی به کار گرفته است، اظهار داشت: موضوعی مثل اهل بیت(ع) و اباعبدالله(ع) زمانی که در بستر فضای مجازی محوریت قرار می‌گیرد، بیان‌گر ذات فرهنگ جمهوری اسلامی است.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز در حرم‌های مطهر بروز برجسته هنرها را مشاهده می‌کنیم، مطرح کرد: بهترین هنرمندان نهایت استعدادهای خود را به کار می‌گیرند تا برای اهل بیت(ع) از آن استفاده کنند.

وی گفت: هرگاه هنر در کنار دین و اهل بیت(ع) قرار گرفته گسترش پیدا کرده است، مهم‌ترین زبان برای استفاده از تعالیم الهی هنر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز فضای مجازی مهم‌ترین بستر برای پیوند هنر و دین است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سوگواره ملت امام حسین(ع) زمینه‌های لازم برای تحقق این موضوع را فراهم کرده است.

 

گزارش تصویری مراسم اختتامیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *