دکتر مسعود معینی‌پور معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دبیرکل دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین (علیه السلام) در آئین اختتامیه که در سالن همایش شیخ طوسی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: سوگواره ملت امام حسین(ع) با مشارکت چندین مجموعه برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه در نظرداریم در این سوگواره مجموعه تولیدات مرتبط با مناسک و معارف اهل بیت(ع) در فضای مجازی تقویت و ساماندهی شود، مطرح کرد: امروز فضای مجازی تاثیرات بسیاری در زندگی واقعی دارد.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امروز تولیدات خوبی در فضای مجازی داریم، عنوان کرد: امروز کودک و نوجوان تا بزرگ‌سالان در موضوعات مختلف از ظرفیت فضای مجازی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: این سوگواره در نظردارد هم افزایی جدی‌ای میان تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی با مصرف کنندگان ایجاد کند و در آینده بتواند در تولید محتوای فضای مجازی اثرگذاری داشته باشد.

معینی‌پور با اشاره به اینکه دبیرخانه این سوگواره هرسال در یکی از ساختارهای مشارکت کننده مستقر می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز دبیرخانه این سوگواره در رادیو معارف برپا شد.

وی اضافه کرد: در طول ۱۰ سال گذشته نظام مسائل جامعه تهیه شده است و تلاش کرده‌ایم نیازهای جامعه را به تولید کنندگان محتوا در فضای مجازی انتقال دهیم.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امیدواریم با توسعه محتواها بتوانیم در سال‌های آینده اثرگذاری بیش‌تری داشته باشیم، تصریح کرد: این رویداد می‌تواند به یک رویداد مناسکی در کشور تبدیل شود و تمام مناسک اهل بیت(ع) را در بر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های بعد باید به رده‌های مختلف سنی و جنسیت‌های مختلف توجه بیش‌تری شود، یادآور شد: در طول یک سال گذشته حدود ۱۷ هزار اثر به دبیرخانه دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) رسیده است.

معینی‌پور افزود: این آثار شامل هزار و ۳۰۰ اثر متنی، ۴ هزار اثر گرافیکی، دو هزار و ۹۰۰ اثر تصویری، ۲۰۰ اثر خبری، ۵۰۰ اثر رادیویی، ۴ هزار معرفی کنشگر و ۴ هزار و ۲۰۰ مشارکت در پویش‌های جانبی است.

وی از انتشار گسترده به عنوان یکی از اهداف این سوگواره یاد کرد و گفت: امروز یکی از بحران‌های ما، بحران سکوی انتشار است که به دنبال رفع این چالش هستیم.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در دبیرخانه این سوگواره به منظور تقویت افراد مشارکت کننده  ۱۱۰ دقیقه ویدیو آماده کرده‌ایم، ابراز کرد: هر بستر فضای مجازی قالب خاص خود را دارد و باید به اقتضائات آن‌ها توجه شود.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های مختلفی نیز توسط دبیرخانه دومین سوگواره ملت امام حسین(ع) برگزار شده است، بیان کرد: همچنین در این راستا ۹۰۰ کرسی آنلاین و ۷ پویش ملی و بین المللی در ایام محرم و صفر سال گذشته و امسال دنبال شده است.

انتها/.

گزارش تصویری مراسم اختتامیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *