اولین کارگاه نقش آفرینی بانوان مسلمان در رسانه های نوین با استفاده از ظرفیت های موجود حوزه های علمیه و در راستای هم افزائی توان مندی ها و استعدادهای بانوان مسلمان ذیل سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) در محل سالن نمایشگاه دائمی جامعة الزاهرا(سلام الله علیها) قم برگزار می شود.

رئیس اداره تبلیغ در رسانه ها و فضای مجازی جامعة الزهرا (سلام الله علیها) در خصوص این برنامه گفت: برنامه این کارگاه سه روزه شامل تمرین حل مسأله در قالب چالش های موضوعی، گروه بندی، پنل های تخصصی آموزشی و کارورزی می باشد.

خانم حکمت نیا افزود: بانوان شرکت کننده این کارگاه طی ٧٢ساعت در یک جهان شبکه ای شبیه سازی شده به استعدادها و توانمندی های خود می شناسند، نقش خود را در جهان شبکه ای انتخاب می کنند و در کنار بانوان دیگر در مسیر تاثیرگذاری جهان شبکه ای ایفای نقش می کنند.

ایشان در خصوص اهداف کارگاه بیان کردند:
یک، آشنایی بانوان با استعدادهای ویژه خود در مسیر جهان شبکه و تعامل با دیگران؛

دو، شکوفایی استعداد بانوان در تعارض و تزاحم رفتارهای چالش برانگیز طراحی شده توسط تیم مشاورین و اساتید متناسب با شبکه و رسانه های نوین؛

سه،ایجاد الگوهای رفتاری قابل انتظار برای هر نقش و موقعیت خاص تعیین شده هر فرد در گروه؛

چهار، یادگیری مهارت مسئولیت پذیری شبکه ای و تاثیرگذاری نقش های ویژه بر رسانه های نوین؛

پنج، آشنایی بانوان شرکت کننده در این کارگاه با قدرت وجودی خود و تاثیر تصمیم گذاری لحظه ای بر جهان شبکه ای.

حکمت نیا در ادامه بیان داشت: راه برون رفت از مشکلات کشور در حوزه های مختلف ایجاد شبکه منسجم و نگاه به درون و استعداهایی است که خداوند متعال به انسان داده است و وی را اشرف مخلوقات نامیده است.

ایشان در ادامه با اشاره به روایت حضرت علی علیه السلام [أتزعم انک جرم صغیرو فیک انطوی العالم الاکبر] عنوان کرد: انسان موجودی فراکیهانی است که می تواند در مسیر توحید خود را شناخته و تمامی استعدادهای وجودی خود را در تعامل با دیگران در تمامی ابعاد وجودی شکوفا کند و جهان شبکه امروز یکی از عرصه های رشدی بشر امروزی است.

حکمت نیا گفت : شناخت استعداد انسان و نقش آفرینی وی در جهان شبکه ای رسانه های نوین در نقش اصلی یک بانوی مسلمان می تواند روزنه ای برای شناخت جهان پیرامونی فراهم کند و وی را برای حضور تاثیرگذار در جهان آماده نماید.

رئیس اداره تبلیغ در رسانه ها و فضای مجازی جامعة الزهرا (سلام الله علیها): شیعه در طول تاریخ تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده است و اگر امروز هم بخواهیم تهدید ها را تبدیل به فرصت کنیم باید با تلاش و همت مضاعف به سمت امت واحده با ادبیات حاکم بر جهان امروز حرکت کنیم و خود را برای زیست تاثیر گذار این فضا آماده نماییم.

ایشان افزود: مواجهه انفعالی در برابر دنیای مدرنیته و جریان رسانه ای ما را در یک حباب رسانه ای قرار می دهد و خود به خود روبه ضعف حرکت خواهیم کرد.مدیریت هوشمند این فضا، در کنار نقش آفرینی و تاثیر گذاری در جهان شبکه، موجب قدرت رسانه ای بانوی مسلمان در تربیت ابرانسان های معنوی جهان امروز خواهد کرد.

مدیر برگزار کننده این کارگاه اظهار داشت: در پایان این کارگاه ضمن شناسایی استعداد و سنجش و ارزیابی فعالیت های فردی و گروهی به طلاب گواهی داده می شود و به سه گروه از برترین گروه ها هدایایی تقدیم می گردد

رییس اداره تبلیغ در رسانه ها و فضای مجازی جامعه الزهرا (س) در پایان اشاره کرد: این کارگاه با میزبانی جامعة الزهراء سلام الله علیه و همکاری، همراهی و هم افزایی سوگواره ملت امام حسین علیه السلام و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در محل نمایشگاه دائمی جامعة الزهرا(س) و نقش آفرینی چهل نفر از طلاب این موسسه علمی _حوزوی، در تاریخ های 27 الی 29 مهرماه 1401 برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *