مدیر اداره پایش، رصد و آینده پژوهی فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی در گفتگو با رادیو معارف به تبیین اهداف سوگواره بین المللی ملت امام‌ حسین‌ علیه السلام پرداخت و گزیده ای از پیشینه سوگواره مجازی اشراق را بیان نمون
حجت الاسلام معینی مجد در گفتگو با رادیو معارف بیان داشتند : سوگواره مجازی اشراق به همت دفتر تبلیغات اسلامی در هفت دوره برگزار شده است كه دوره هفتم آن در سطح ملی و در بخش های مختلف : فیلم ، عكس ، متون ادبی ، گرافیك ، ایده های نو و كنشگران عاشورایی برگزار شد.
وی درباره پیشینه تبلیغ در عرصه های مجازی گفت : در سال ۱۳۹۱ در دفتر تبلیغات اسلامی اداره كل تبلیغ نوین ایجاد شد ، در سال ۱۳۹۷ بعد از مطالبه رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان و اعضاء هیأت امانء دفتر تبلیغات اسلامی مبنی بر «حضور جریان ساز در فضای مجازی» اداره كل تبلیغ نوین با مركز فرهنگی هنری تلفیق شد و تبدیل به معاونت فضای مجازی ، هنر و رسانه گردید.
او درباره دوره هفتم سوگواره مجازی اشراق گفت : سال گذشته اولین تجربه ملی و فراصنفی سوگواره مجازی اشراق بود كه دبیری آن را مدیركل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاجیانی بر عهده داشتند. این برنامه كه بزرگترین رویداد هنری ، ادبی و رسانه ای با محوریت فضای مجازی بود شامل بخش های متعددی بود اما وجه و مزیت نسبی و رقابتی آن بخش ویژه ای به نام «گنشگران عاشورایی» كه عرصه فعالان رسانه نوین را پوشش می داد و مبتنی بر ارسال اثر هم نبود بلكه در آن ابتدا پانصد هزار كنش رسانه ای با مولفه های خاصی رصد ، بررسی و گزینش شد و سپس توسط تحلیلگران و متخصصان تعدادی جهت داوری نهایی برگزیده شد.
وی در ادامه افزود : تمایز دیگر این رویداد داوران حضور برجسته از جمله استاد نجابتی در حوزه گرافیك ،استاد هادی مقدم دوست در حوزه فیلم ، حجت الاسلام و المسلمین سرلك ، سركار خانم دكتر فضه سادات حسینی و دكتر سید بشیر حسینی در زمینه كنشگری بود.
وی در ادامه درباره اهداف سوگواره مجازی اشراق بیان كرد : ما می‌خواهیم كاربران فضای مجازی به عنوان یك كاربر ساده صرفا به این فضا نگاه نكنند بلكه كنشگر فعال باشند، یعنی از خودشان آثار مثبتی بر جای بگذارند و صرفا استفاده كننده منفعل نباشند.
وی در پایان خاطر نشان كرد : می خواهیم این ادبیات تخصصی كنشگری برای همه ایرانیان تبیین شود و قله «كنشگر فعال بودن» آرمان عمومی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *