سلسله نشست­ های تخصصی هفتمین سوگواره مجازی اشراق که به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شده، به صورت مجازی با حضور اساتید و کارشناس ­های مطرح و صاحب­ نظر همزمان با برگزاری سوگواره آغاز شد.

سوگواره اشراق همه ساله همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری محرم و در راستای تولید و توزیع محتوای فاخر در ارتباط با حماسه حسینی و مکتب اهل بیت علیهم السلام به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای طلاب برگزار می شود. هفتمین دوره از این رویداد فاخر فرهنگی چند ویژگی قابل توجه دارد که در شش دوره گذشته وجود نداشت.

انسجام بخشی و همسو کردن فعالیت‌ها در فضای مجازی جهت تاثیرگذاری حداکثری، فرهنگ سازی، ترغیب و حمایت فعالان فرهنگی توانمند جهت گسترش فعّالیت‌های تبلیغی در فضای مجازی، تولید محتوای دیجیتال در ارتباط با حماسه عاشورا و مکتب اهل بیت علیهم السلام و جبران خلاء تولیدات نو و خلاقانه و انتشار گسترده و چشم گیر محتواهای دینی در راستای سالم‌سازی فضای مجازی و ایجاد کنش‌های فعال از ویژگی های این دوره از سوگواره اشراق است.

یکی دیگر از فعالیت های صورت گرفته در هفتمین سوگواره مجازی اشراق، نشست های مساله محور و تخصصی با اساتید مطرح و صاحب نظر است. سری دوم این نشست­ ها با هدف رشد و ارتقای مهارت کنشگران فضای مجازی در حوزه های مختلف، با عنوان «فضای مجازی؛ عرصه نوین کنشگران اجتماعی» برگزار شد.

در این سلسله گفتگوهای زنده (لایو) که از جمعه ۱۸ مهر آغاز و تا جمعه ۲۵ مهرماه ادامه خواهد داشت، کنشگران شاخص فضای مجازی در حوزه های مختلف موضوعی با رویکرد کنشگری در بستر شبکه های اجتماعی، به آموزش مولفه های کنشگری مثبت، قواعد، چارچوب ها، اقتضائات، قوانین حقوقی فضای مجازی و سایر مباحث کنشگری می پردازند.

موضوعات و کارشناسان این نشت ها که در صفحه سوگواره در فضای مجازی به صورت زنده پخش می شود به شرح ذیل است:

گفتمان معرفتی و معرفت افزایی در تبلیغ دینی: مصطفی تشیعی، مهارت کلیپ سازی و سوژه یابی: سیدکاظم روح بخش، شبکه سازی: میثم رمضانعلی، مباحث حقوقی در حوزه کنشگری فضای مجازی: جلیل محبی، مدیریت تیم و شبکه سازی برای خدمات اجتماعی: داوود صالحی، بایسته های کنشگری در حوزه حقوق و مسایل زنان در فضای مجازی: فاطمه داداشی، بازنمایی سبک زندگی در فضای مجازی: نفیسه سادات موسوی و بازنمایی زیست طلبگی در فضای مجازی: مصطفی اسماعیلی هشت گفت و گوی مرحله دوم از سلسله نشست های سوگواره مجازی اشراق می باشد.

همچنین زینب محمدی و مصطفی کرفی به عنوان کارشناس مجری در نشست ها حضور خواهند داشت.

علاقمندان می توانند برای حضور در این سلسله نشست­ ها، هر شب ساعت ۲۱ به صفحه اینستاگرام سوگواره مجازی اشراق، مراجعه کنند.

همچنین علاقه مندان می توانند برای ارسال محتوا به سایت سوگواره رفته و پس از ثبت نام آثار خود را برای شرکت در سوگواره ارسال کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *